
Herkent u één van de onderstaande alarmsignalen binnen uw organisatie?
- Veel ICT gerelateerde storingen
- Virussen
- Onderbreking voortgang werkzaamheden
- ICT wordt te complex
- Twijfels over veiligheid
- Zijn de back-ups wel betrouwbaar?
- Onvoldoende overzicht:
- Continuïteit
- Beschikbaarheid
- “Als het maar goed gaat”
- ICT levert ons te weinig rendement
- Is er geen standaardisering en samenhang in apparatuur, software en diensten?
Dan is ondersteuning of het uitbesteden van ICT beheer het overwegen zeker waard!
ICT monitoring
Wij monitoren uw ICT infrastructuur vanuit ons kantoor. Hierdoor constateren we een storing vaak al voordat u het opmerkt en beginnen we eerder met het oplossen ervan.
Real-time controle van:
- Hardware (servers, werkstations, printers, etc.)
- Software (MS Office, Exchange, etc.)
- Diensten (e-mail, internet, netwerk, cloud, etc.)
- Webservices (webportals, koppelingen, etc.)
Met onze monitoring op afstand realiseren wij een continue verbeteringscyclus, waarbij trends in beeld komen die proactief handelen mogelijk maakt. Wij nemen contact met u op voordat u ons belt. Een voorbeeld: een klant van ons die veel met video actief is, maakt intensief gebruik van zogenaamde resources (geheugen capaciteit of internet bandbreedte).
Deze resources monitoren wij met onze software en voorspellen wanneer de resources uit de pas gaan lopen. Wij geven vervolgens een advies met betrekking tot een andere werkwijze, proces(sen) of resources.
Communicatie
Amyyon ICT beheer informeert u wat er binnen uw bedrijf speelt op ICT gebied door middel van rapportages en tijdige communicatie. Daarnaast ontvangt u periodiek metrische informatie die inzicht geeft in de beschikbaarheid van diverse diensten. Niet alleen op het gebied van hardware of infrastructuur, maar ook op applicatie niveau.
Signalering en analyse
Veranderingen of storingen die optreden zien wij op het moment dat zij plaatsvinden. Signalering komt bij ons op kantoor binnen en is zichtbaar op onze beeldschermen.
Onze analyse van de signalering beschrijft wat de impact is op het bedrijfsproces. De analyse bepaalt hoe urgent of risicovol een melding is en welke actie gewenst is. De actie kan vanuit ons kantoor uitgevoerd worden en als het nodig is, komt onze ICT beheerder gewoon naar u toe: ”net als vroeger“.
Uw bedrijfsproces staat altijd centraal. Amyyon ICT Beheer wijzigt of bouwt desgewenst een passend ICT platform voor uw bedrijf. Uiteraard gaan hier diverse analyses aan vooraf, zoals een risico analyse. Uw ICT omgeving wordt in kaart gebracht en gekoppeld aan onze monitoring.
Onderhoud en updates
Onderhoud en updates zijn onmisbaar voor de veiligheid en goede werking van ICT systemen. Onderhoud en installatie van updates worden door ons ingepland en uitgevoerd op momenten dat het bedrijfsproces niet wordt belast.
Amyyon ICT Beheer streeft naar een IT Platform dat passend is voor uw bedrijf en wij blijven hierover met elkaar in gesprek. Amyyon ziet zichzelf als een strategische partner die met u meedenkt over uw bedrijfsprocessen en u deskundig adviseert inzake ICT.
One stop shop
Amyyon ICT Beheer is een soort ‘one stop shop’ en zodoende één aanspreekpunt voor alle ICT gerelateerde onderwerpen, zoals:
- Hardware
- Software
- Beheer
- Telefonie
- Hosting
- Managed ICT services
- Helpdesk
Wij bieden u continuïteit en performance van bedrijfsprocessen door kwalitatief ICT beheer met een snelle response op problemen, wensen of vragen.
Wekt de blog uw interesse?
Neem dan vrijblijvend contact op met Giljam Koch, manager Amyyon ICT beheer. Telefonisch bereikbaar op het algemene telefoonnummer (van Amyyon) 050 311 56 86.
Foto (Bol): Photo by Jonathan on Unsplash
Foto (boven tekst): Photo by Helloquence on Unsplash